Thursday, February 3, 2011

Penyakit

Hmmm...cuti2 ni kalau dok kat rumah,mula la penyakit menulis tu datang
mesti cik blog terharu kan..rajin betul kita menulis bila masa cuti..
hehehehehehehe..abis tu xde apa nak buat
mula2 bukak laptop nie nak menaip keje2 sekolah
tapi..penyakit lain dah datang,mula la kepoh2 baca blog orang
pastu dok terbang ke mana ntah fikiran nie
ditambah penyakit memasak di cafeworld kat fb
itu adalah penyakit2 ketika cuti sekolah
penyakit nie tak bagus,sebab aku hanya akn 
memerap sahaja di dalam bilik..
tanpa menghiraukan apa terjadi kat dunia luar...
orang lain dok risau tentang Mesir,harga minyak nak naik la...
banjir kat segamat,tenang...hujan sana sini...
aku???? ada aku kisah,masalah2 dunia tu...
aku kisah la semua tu...tiap2 hari tengok berita pasal isu2 semasa
ditambah membaca maklumat tambahan kat internet..
cuma...doa sahaja yang mampu dikirimkan..
moga sahabat2 seIslam kita di Mesir
mahupun di mana sahaja...tetap tabah menghadapi segala ujian dari-Nya...

sejak semalam sampai ke hari ni ber'sms' dengan taqwiah..
huhuhuhu,lama gila aku tak tanya khabar dia..
kalau kes mcm nie,aku mesti rasa bersalah 'bangat'
member2 dok ingat kat kita..tapi,aku???? 
jarang benar bertanya khabar kat sahabat2 yang lain..
diam bukan bererti aku lupa pada kalian
kadang2 aku tenggelam dalam dunia yang penuh dengan keduniaan ini...
aku pun cuba meneruskan kehidupan ini dengan langkah2 yang lebih lurus
namun tak pernah sekali melupakan kalian....
terkadang ingatan terhadap sahabat2 di uum 
membuatkan aku tersenyum sendirian..
rindu bangat pada bumi kedah,especially uum...
tempat jatuh lagi dikenang,inikan pulak...
tempat di mana aku mengenal diri...mengenal penciptaku..

taqwiah..tetiba teringat peristiwa kita di'sahabat'kan 
bbrp hari sebelum nak ke tam
masa tu,dalam hati berdetik..
kenapalah aku kena kawan ngan budak kecik nie...
mesti taq pun x sanggup nak berkawan dgn kami 'kan..
rindunya....rindu sangat2 pada kalian...
(airmata dah bergenang...huhuhuhuhu)
benar,sahabat sejati akan kita perolehi sekali sahaja
kenangan seperti itu biasanya tidak akan berulang kembali..
dan inilah aku,menjalani kehidupan di sini
bersama kenangan2 silam yang sentiasa abadi dalam ingatan...
lagu kat bawah,khas buat kalian...
[walau aku tahu,kalian x akan baca blog nie...];)

1 comment:

BaiTiL a'tiQa said...

Allah dihati.

~Semoga kekal dalam hidayahNYA...
~Insyaallah...