Monday, June 7, 2010

hari pertama


assalamualaikum...hari isnin yang mendung,kemudian hujan lebat melanda..sedangkan banyak baju yang belum disidai...aku diserang virus...MALAS.. hari ni lepak umah puan hasmiza...walaupun dia tiada di rumah,tapi kitaorg lepak kat sini..kitaorg rindu kat ko la miza...
x dpt tgok ko..g umah pn ok la...
pasni nk memasak lak(ceh...reti ke memasak...) bukan sya yang masak...tp cik hanisah yg akan memasak...sya hanya membantu sahaja. Aku dh cakap ngn nisah...sepanjang cuti nie,sehari msti ada 1 menu yg kita belajar masak...kira cuti 2 mggu nie,ada la hasilnya...belajar memasak...ataupun merajinkan diri ke dapur untuk memasak...
nak dekat kol 2pm baru aku sidai baju2 yang dibasuh....tudung yg dah 2 minggu x basuh tengah direndam lagi..target kol 3pm, aku dah settlekan semua...pastu leh lepak lagi depan laptop nie...
tapi syoknyer...lepak2 jer mcm nie...kalu tak skrg nie dok tjerit2 lagi di dalam kelas...abis kol 2pm..penat...tapi cuma 2 minggu jer...tak lama..selepas 2 mggu,hidup perlu diteruskan seperti biasa....aku xnak cuti 2 minggu nie aku sia-siakan begitu sahaja...aku ingin lakukan perkara yang akan mengubah hidup aku... mungkin gelaran seorang guru...tidak akan aku galas sehingga tua...mungkin...
manusia hanya merancang..tapi perancangan Allah adalah yang terbaik...


No comments: