Sunday, March 28, 2010

masihkah ada peluang...


Assalamualaikum...rasa lama pulak x menulis...biasa la dok bekebun kat farmville tu..smpai berjam2..bile nak menulis kat sini...(maaf yer cik blog,kesian awk..sya x jenguk awk...)
sebenarnya banyak perkara yang difikirkan dalam kepala nie,tapi biasalah ape yang difikirkan tak mampu nak diluahkan..pada shabat2 mahupun pada blog nie...maka tpaksa simpan dalam hati jer la...
walaupun sebenarnya...terasa sangat nak berkongsi segala rasa...tp sesungguhnya, hakikatnya...pengaduan yg terbaik adalah pada-Nya..Dia yg tak pernah hampakan permintaan hamba-Nya...Dia yang tak pernah sesekali meninggalkan hamba-Nya...
hari nie hari yang ketiga, dan aku masih tidak dapat memberikan jawapan...ada lagi 11 hari..
Ya Allah,aku tak tahu apa jawapan yg harus diberikan kepada dia..aku tak tahu nak buat keputusan...ikut rasa hati nak terima,tapi bila memikirkan siapalah diri ini..layakkah aku...maka terasa ingin mengundur diri daripada mencuba...Ya Allah...aku tak berputus asa...jauh sekali dr rasa itu...malah aku bersyukur dengan peluang dan kesempatan yang diberikan ini...biarpun aku nie insan yang penuh dosa,seringkali lalai dalam mengingati-Mu...namun Kau masih menunjukkan jalan untuk aku kembali...kalaulah apa yang aku rasa ini boleh dikongsi rasa...sekurang2nya beban rasa di dalam hati ini akan berkurangan...tapi pengaduan pada manusia...hnya akan menambahkan lagi keluh kesah...aku bimbang perkara itu akan terjadi...

maka biarlah aku di sini...memendam segala rasa,moga selepas hari yg ke-14...aku dapat memberikan sebuah jawapan...& moga jawapan yg diberikan itu mendapat petunjuk dari Yang Maha Esa..Dia Yang Maha Mengetahui segala apa yg tersurat & tersirat di hati ini...Dia Yang Maha Mengetahui,apa yg terbaik utk hamba-Nya...

No comments: