Monday, March 14, 2011

Jalan2 cuti sekolah

Assalamualaikum..
Cik blog sihat? Hari ni seharian hujan kat sini...sejuk bangat....
nak citer kat cik blog,aktiviti hari sabtu yang lepas...
hari sabtu,12 Mac..memulakan perjalanan dari jb ke mantin....jeng2,jeng2...mengapakah aku ke sana???
siapa yang ikut??? tapi macam biasalah yang ikut,mak keisha,nisah & udda...
bertolak dari jb jam 10.30pagi,tepat jam 1.30tghari kami pun tiba di sana...
memang tak berhenti kat mana2 pun....yerlah,semuanya kelaparan...
tak sabar nak makan nasi pengantin...
sampai jer rumah pengantin...terus nampak dayah...
wah,lama betul tak jumpa dia....
comel sungguh puteri2 kesayangan dia...
dan dayah masih anggun seperti dulu...
lepas salam2 dgn dayah,masuk rumah pengantin...
huhuhuhuhuhuhu...sedih + terharu + bahagia + gembira....
melihat dikrai yang tersayang di atas pelamin bersama insan yang terpilih...
dikrai...macam2 perasaan yang bercampur...
namun melihat awak begitu cantik...dan bahagia...
akak pun turut bahagia......
Dikrai serba biru,farhana bejubah biru,mama keisha btdg coklat...
dikrai,apa yang akak ingin luahkan semuanya akak dah tulis kat kad tu...hanya doa yang mampu akak utuskan...
moga dikrai berbahagia dunia + akhirat...
moga mahligai yang terbina menjadi medan bermulanya sebuah perjuangan membina baitul muslim yang sempurna..

moga hadiah daripada akak n k.muazah menjadikan kamu tukang masak yang hebat...hehehehehehhehee
setiap kali kamu masak guna oven tu...ingat kat "geng lamp" yer...alhamdulillah dikrai...setelah segala ujian dan cabaran yang kamu harungi...akhirnya berjaya juga kamu menjadi permaisuri kepada seorang insan yang akak yakin mampu menemani awak dalam perjalanan perjuangan ini...

setelah menjamu selera...kami meneruskan perjalanan ke bangi...macam biasalah..membeli belah brooch untuk dijual. balik dari bangi...aku mengajak rakan2 menjamu selera di kajang...apa lagi,pekena sate la...lama tak makan sate kat situ...
Nisah n ibu keisha yang menjadi model sate kajang
sate yang bakal menjadi santapan kami










Setelah semua kekenyangan...tepat jam 6.45 ptg,kami pun berangkat pulang ke Johor Bahru,niat di hati nak singgah ke Melaka...namun melihat kesesakan lalu lintas yang melanda tol masuk ke Melaka...(bayangkan jem sepanjang 3km sebelum masuk ke tol Melaka)..maka niat suci untuk ke Melaka pun terpaksa dibatalkan.
Tepat jam 10.30pm kami pun sampai di rumah..memang mengantuk yang amat sangat...sampai2 rumah jer, terus semua orang pengsan....walaupun hanya berjalan untuk sehari sahaja,namun sungguh menggembirakan...mungkin lain kali kita boleh merempuh perjalanan yang lebih jauh lagi yer kawan2....






1 comment:

azana said...

berjalan sakan aih....hehe