Wednesday, May 5, 2010

pujuk hati


Salam...makin hari ke hari...tak mampu nak pujuk hati...tak boleh fokus dengan keje...tak boleh fokus dengan apa pun...tak boleh fokus dalam kehidupan....ke mana diri aku menghilang...walau hakikatnya,orang melihat aku seperti biasa...tapi gundah di hati,terpaksa aku sembunyikan dengan senyuman di bibir...
aku dah penat...penat...penat sangat..keje yang semakin bertimbun...setiap hari meeting n meeting dan aku pun x tahu apa resolusinya...apa yang perlu dibuat...masuk dalam bilik itu hanya jasad, apa intipati dalam mesyuarat,tiada satu pun yang masuk dalam kepala...
cuba pujuk hati, cuba pujuk jiwa...aku cuba beri kekuatan pada diri,tapi aku sendiri tak kuat...
Ya Allah,hilangkan segala kesedihan di dalam hati ini...hilangkan segala gundah di jiwa ini... aku perlu teruskan kehidupan ini...

“Jagalah Allah, nescaya engkau akan temukan DIA di hadapanmu. Kenalilah Allah ketika dalam keadaan lapang nescaya DIA akan mengenalmu dalam keadaan sempit. Ketahuilah segala sesuatu yang luput daripadamu tidak akan menimpamu dan sesuatu yang menimpamu tidak akan dapat luput darimu. Ketahuilah bahawa kemenangan itu menyertai kesabaran, kelapangan itu menyertai kesempitan dan kemudahan itu menyertai kesukaran.”
[Riwayat Ahmad, Hakim, Thabrani, Ibnu Sunni, Ajiri dan Dhiya]

No comments: