Saturday, August 29, 2009

paGi yanG ceRaH..

SaLam raMadHan..genap 8 hari kita berada dalam bulan Ramadhan..membuatkan aku terfikir,adakah selama 8 hari ini aku benar2 menggunakan segala peluang yang ada untuk beribadah kepada-Nya, adakah selama 8 hari ini aku benar2 mengejar segala keistimewaan yang ada pada bulan Ramadhan yang mulia ini. Segala persoalan yang berlegar-legar di minda ini,seakan-akan menusuk kalbu ini,kerana aku merasakan aku belum sehabis daya beribadah sepanjang bulan yang mulia ini.
Ya Allah,sesungguhnya..perjuangan untuk beroleh redha dan cinta-Mu bukan semudah yang dikatakan..perjuangan melawan hawa nafsu ini memang payah. Ya Allah berikan aku kesempatan untuk terus mencuba,jangan kau tarik segala nikmat iman & Islam yang telah Kau berikan ini..aku masih mencuba dan akan terus mencuba...
"Sungguh rugilah seseorang yang menyambut bulan Ramadhan kemudian melepaskannya, sedangkan dosa-dosanya belum diampuni." (Hadis Riwayat Tirmizi).
Ya Allah,jangan jadikan aku orang yang rugi...aku enggan menjadi orang yang rugi...ampunilah aku, Ya Allah.... berikan aku sedikit kekuatan untuk mengharungi bulan yang penuh mulia ini, berikan aku sedikit kekuatan iman untuk terus berubah ke arah kebaikan...

No comments: